„Zapytanie ofertowe – Catering”- Obiady dwudaniowe

 

Dnia 16.06.2020 r.

Projekt Centrum Usług Środowiskowych „WISIENKA-C.D” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/RPOWŁ/SIRP/2020

Na przygotowanie obiadów dwudaniowych dla osób zależnych, niesamodzielnych
i niepełnosprawnych zamieszkałych w powiecie łódzkim wschodnim, będących Uczestnikami
projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków (partner projektu) pn. Centrum Usług Społecznych „WISIENKA – C.D” w ilości: dla 80 osób x 30 dni x 30 miesięcy, od 01.07.2020 do 31.12.2022 r.

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IX Włączenie społeczne, Działanie IX.2 Usługi społeczne na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, Poddziałanie IX.2.1 Usługi społeczne i zdrowotne.

I. DANE ZAMAWIAJĄCEGO:

Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków

ul. Piotrkowska 41 lok. 2, 90-410 Łódź

telefon, fax: 42 676 34 87

adres e-mail: biuro@sirp.pl

strona www: https://sirp.pl

II. MIEJSCE PUBLIKACJI OGŁOSZENIA

– strona internetowa Zamawiającego: https://sirp.pl;

– strona www.bazakonkurencyjności.funduszeeuropejskie.gov.pl.

III. TRYB ZAMÓWIENIA

Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego zapytania jest zgodne z zasadą konkurencyjności określoną w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” i jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego zapytania obejmuje przygotowanie obiadów dwudaniowych dla osób zależnych, niesamodzielnych i niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarze powiatu łódzkiego wschodniego, będących Uczestnikami/czkami projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków (partner projektu) pn. Centrum Usług Społecznych „WISIENKA – C.D”.
  2. Dzienna liczba obiadów jest stała i wynosi do 80 sztuk. Przez cały okres realizacji usługi liczba obiadów dwudaniowych wyniesie maksymalnie 72 000 sztuk.Minimalna wartość kaloryczna zestawu obiadowego wynosi 850 kcal. W sład zestawu obiadowegowchodzą 2 dania, w tym:

– zupa o pojemności nie mniejszej niż 450 ml i kaloryczności 250 kcal;

– drugie danie o kaloryczności 600 kcal.

Posiłki muszą być urozmaicone i skomponowane w następujących proporcjach: co najmniej 3 razy w tygodniu obiady mięsne, 1 raz w tygodniu ryba, 1 raz w tygodniu obiady bezmięsne.Podstawą drugiego dania powinny być potrawy z produktów białkowych np. z mięsa, ryb, podrobów, jaj, sera, lub tzw. potrawa półmięsna złożona z mięsa i warzyw lub produktów mącznych albo bezmięsna uzupełniona produktami białkowymi (serem, jajami). Ziemniaki powinny stanowić oddzielną potrawę i nie mogą zastępować potraw z warzyw.Dania nie mogą powtarzać się w okresie tygodnia.Oferent będzie podawał do wiadomości Zamawiającego jadłospis na siedem dni naprzód – uwzględniając przekazane przez Zamawiającego szczególne potrzeby żywieniowe dla niektórych osób wynikłe np. z diety.

  • Posiłki powinny być gotowe do odbioru w temperaturze w granicach 67 – 75 stopni Celsjusza.Oferent zobowiązuje się do przygotowania obiadu dwudaniowego i wydania go w ekologicznych naczyniach jednorazowych. Wydanie obiadu może nastąpić najpóźniej do godziny 9.30. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru obiadów własnym transportem.
  • Oferent będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami dobrej praktyki higienicznej oraz przestrzegał norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności.Oferent będzie przygotowywał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie.
  • W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Oferent jest zobowiązany zapewnić
    z innych źródeł posiłki o nie gorszej jakości i parametrach na swój koszt.
  • Rozliczenia finansowe Oferenta z Zamawiającym odbywać się będą na podstawie ilości faktycznie przygotowanych obiadów i ich ceny jednostkowej.

V. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (kod CPV)

CPV 15894300-4 –dania gotowe;

CPV 55321000-6– usługiprzygotowywania posiłków.

VI. TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWNIENIA

Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt XI niniejszego zapytania.

Zamówienie będzie realizowane w terminie od dnia 01.07.2020 r. do dnia 31.12.2022 r.

VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. udokumentowania przeprowadzenia co najmniej 2 pełnych lat świadczenia usług cateringowych dla podmiotów zewnętrznych oraz co najmniej 30 000 obiadów przygotowanych i wydanych w formie takiego cateringu. W tym celu Oferent wypełni tabelę stanowiącą Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania oraz przedstawi dokumenty (np. referencje bądź umowy) poświadczające posiadane doświadczenie.
  2. Oferent jest zobowiązany do przedstawienia aktualnego (nie starszego niż 3 miesiące od daty złożenia oferty) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
    o działalności gospodarczej.
  3. Oferent jest zobowiązany do zaakceptowania poprzez złożenie podpisu załączników 3- 8 do zapytania.

VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Oferta musi być sporządzona według załączonego wzoru (załącznik nr 1 do zapytania);
  2. Wykaz wykonanych usług o zakresie i wymiarze wymaganym przez Zamawiającego, musi zawierać informacje zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zapytania, wraz z dowodami potwierdzającymi ich wykonanie;
  3. Oferent musi dołączyć do oferty aktualny (nie starszy niż 3 miesiące od daty złożenia oferty) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej oraz wypełnione i zaakceptowane własnoręcznym podpisem załączniki 3-8 do zapytania.

Oferta musi zostać złożona zgodnie z pkt XI niniejszego zapytania.

IX. KRYTERIA OCENY OFERT

W przedmiotowym postępowaniu przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający zastosuje następujące kryteria i sposób wyliczenia poszczególnych elementów składowych oferty:

Łącznie możliwych jest do uzyskania 100,00 pkt (100 %), przy czym ostateczna ilość punktów (K) będzie obliczana wg następującego wzoru:

K = K1 + K2+ K3 + K4 + K5

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (K).

Ad. 1.    Kryterium „Cena”– ocena tego kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu następującego wzoru:najniższa cena oferty brutto/cena oferty ocenianej brutto x 60 = liczba punktów badanej oferty

Oferta najkorzystniejsza otrzyma w tym kryterium 60 punktów. Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą liczbępunktów. Liczba punktów liczona dwóch miejsc po przecinku. Weryfikacjanastąpi na podstawie załącznika nr 1 (formularza oferty).

Ad. 2.    Kryterium „Doświadczenie”–ocena tego kryterium zostanie dokonana podstawie przedstawionego i udokumentowanego doświadczenia w świadczeniu usługi wskazanej w części VII zapytania izgodnie z poniższym schematem:

Weryfikacja nastąpi na podstawie załącznika nr 2 (Wykazu wykonywanych usług).

Ad 3. Kryterium „Zastosowania klauzul społecznych”– ocena tego kryterium zostanie dokonanana podstawie podpisanego przez Oferenta załącznika nr 3 do zapytania. W ramach kryterium Oferent otrzyma 10 punktów (10%) jeżeli do realizacji zamówienia zatrudni na podstawie stosunku pracy
i w pełnym wymiarze (cały etat) co najmniej jedną osobę która jest:

– bezrobotna w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia
i instytucjach rynku pracy

lub

– młodociana, o której mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego

lub

– niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

lub

– inną, niż̇ wyżej wymienione, o której mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 roku o zatrudnieniu socjalnym (t.j. Dz.U. Dz.U. 2020 poz. 176 ze zm.) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Kryterium oceniane będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia wg następującego założenia:

Ad 4. Kryterium „Zatrudnienie dietetyka” – ocena tego kryterium zostanie dokonana na podstawie podpisanego przez Oferenta załącznika nr 4 wraz z dołączonym dokumentem poświadczającym odpowiednie wykształcenie oraz podstawą zatrudnienia u Oferenta.

Kryterium oceniane będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia wg następującego założenia:

Ad 5. Kryterium „Odległości od siedziby Zamawiającego” – z uwagi na własny odbiór posiłków przez Zamawiającego oraz konieczność zarówno otrzymania, jak i dostarczenia ich do Uczestników/czek projektu w odpowiedniej temperaturze, kryterium premiuje Oferentów znajdujących się
w niewielkiej odległości od siedziby Zamawiającego. Odległość mierzona będzie w km dojazdu poczynając od siedziby Zamawiającego, tj. ul. Piotrkowskiej 41 w Łodzi.

Ocena tego kryterium zostanie dokonanazgodnie z poniższym schematem:

Weryfikacja nastąpi na podstawie załącznika nr 5 – oświadczenia Oferenta.

O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największa liczba punktów uzyskanych przez Oferenta stanowiąca sumę punktów otrzymanych ze wszystkich kryteriów.

X. OPIS SPOSOBU WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

1.Zamawiający wybierze jako najkorzystniejszą ofertę, która spełnia wszystkie postawione wymagania dotyczące udziału w postępowaniu oraz uzyskała największą liczbę punktów.

2. Zamawiający zastrzega, możliwość wykluczenia Oferenta z powodu zaproponowania rażąco niskiej ceny za realizację przedmiotu zamówienia. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska
w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego,
w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się do Oferenta o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki. Zamawiający odrzuci ofertę podmiotu, który nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym do tego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz
z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Oferencie.

W związku z wykluczeniem Oferenta lub odrzucenia oferty nieprzysługują Oferentowi środki ochrony prawnej.

Decyzja Zmawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.

XI. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY

1. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie, na której Oferent umieszcza:nazwę i dokładny adres Zamawiającego, nazwę i dokładny adres Oferenta oraz napis: „Oferta realizacji zamówienia: catering CUS „WISIENKA – C.D”. Nie otwierać przed dniem 26czerwca 2020 roku”.

3. W przypadku składania oferty drogą e-mailową w tytule e-maila należy umieścić napis: Oferta realizacji zamówienia: catering CUS „WISIENKA – C.D”.

4. Ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym (stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania).

5. Ofertę należy złożyć w języku polskim, czytelną i trwałą techniką, w formie uniemożliwiającej jej zdekompletowanie. W przypadku dołączenia dokumentów w języku obcym konieczne jest przedstawienie tłumaczenia dokumentów przez tłumacza przysięgłego na język polski.

6. Kolejne kartki oferty powinny być ponumerowane.

7. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty.

8. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

9. Wszystkie ceny powinny być podane w złotych polskich.

10. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą „ZA ZGODNOŚĆ” i poświadczone
za zgodność przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta.

11. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Oferenta kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

12. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu jej składania.

13. Oferty należy składać:

– osobiście w siedzibie Zamawiającego: Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków, ul. Piotrkowska 41 lok. 2, 90-410 Łódź.

– kurierem lub pocztą na ww. adres;

– drogą mailową na adres: biuro@sirp.pl

w nieprzekraczalnym terminie 25.06.2020 r., do godziny 12.00.

XII. WYKLUCZENIA

W postępowaniu wziąć udział mogą Oferenci, którzy nie są powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.

Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Oferentem
a Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Oferenta, polegające w szczególności na:

a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

b. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych;

c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub
w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, a także pozostawanie w takim istniejącym powiązaniu, które faktycznie narusza zasadę konkurencyjności.

Ofertę złożoną przez podmiot należący do kategorii wykluczonych uznaje się za odrzuconą.

Odrzuceniu podlegają oferty:

  1. których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego lub
  2. złożone przez Oferenta niespełniającego warunków, określonych w zapytaniu ofertowym lub
  3. złożone po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym

XIII. SYTUACJE DOPUSZCZAJĄCE UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego
w następujących przypadkach:

  1. nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału w postępowaniu;
  2. cena za wykonanie zamówienia jest wyższa od kwoty, jaką Zamawiający może przeznaczyć
    na realizację zamówienia;
  3. bez podania przyczyny – w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu
    w dniu sporządzania niniejszego zapytania.

W sytuacji unieważnienia postępowania, Oferentom nie przysługują żadne środki odwoławcze.

XIV. OSOBY UPRAWNIONE PO STRONIE ZAMAWIAJĄCEGO DO POROZUMIEWANIA SIĘ
Z OFERENTAMI

Szczegółowe informacje dotyczące przedmioty niniejszego zamówienia Oferenci mogą uzyskać:

  1. osobiście w siedzibie Zamawiającego, tj.Stowarzyszenia Inicjatywa Rozsądnych Polaków, ul. Piotrkowska 41 lok. 2, 90-410 Łódź w godzinach pracy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 14.00;
  2. telefonicznie pod numerem telefonu 42 296 55 87;
  3. osobą uprawnioną ze strony Zamawiającego do porozumiewania się z Oferentami jest Sylwester Skorupa, w godzinach pracy Stowarzyszenia.

XV. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 26.06.2020 r. o godzinie 14.00 w siedzibie Zamawiającego.

XVI. INFORMACJE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę i adres wybranego Oferenta, zostanie przesłana do wszystkich podmiotów, które złożyły oferty w ramach zapytania, a także zamieszczona na stronie Stowarzyszenia Inicjatywa Rozsądnych Polaków: www.sirp.pl oraz na stronie internetowej www.bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl

XVII. INFORMACJA O TERMINIE I MIEJSCU PODPISANIA UMOWY

  1. W terminie wskazanym przez Zamawiającego wybrany Oferent zobowiązany jest do zawarcia umowy o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego zapytania.
  2. Umowa zostanie podpisana przez strony w siedzibie Zamawiającego.

XVIII. ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA

Załącznik nr 1 – Formularz oferty;

Załącznik nr 2 – Wykaz posiadanegodoświadczenia Oferenta;

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o realizacji klauzul społecznych;

Załącznik nr 4 – Oświadczenie o zatrudnieniu dietetyka;

Załącznik nr 5 – Oświadczenia Oferenta dot. posiadanych uprawnień, lokalizacji i działań;

Załącznik nr 6 – Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia;

Załącznik nr 7 – Dane osobowe;

Załącznik nr 8 – Projekt umowy Zamawiającego i Oferenta/Wykonawcy.

Złącznik nr 1

Formularz ofertowy

Oferta na świadczenie usługi przygotowania obiadów dwudaniowych będących dodatkowym wsparciem rozszerzającym usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania o usługę zapewniającą posiłki dla osób zależnych, niesamodzielnych i niepełnosprawnych w powiecie łódzkim wschodnim, będących Uczestnikami/czkami projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków (partnera projektu) pn. Centrum Usług Społecznych „WISIENKA – C.D”

Dane dotyczące Oferenta:

Nazwa Oferenta  
Adres siedziby  
Data i Nr wpisu do rejestru handlowego lub ewidencji  
NIP  
REGON  
Konto bankowe nr  
e-mail  
Nr telefonu  
Nr faksu  

Niniejszym składamy swoją ofertę w zakresie w/w przedmiotu zamówienia:

Przedmiot oferty Cena brutto za przegotowanie
1 obiadu dwudaniowego
Cena brutto za przegotowanie 72 000 obiadów dwudaniowych w okresie 01.07.2020 – 31.12.2022 r.
Przygotowanie obiadów dwudaniowych z godnie z opisem przedmiotu zamówienia   …………………………………….. zł brutto     …………………………………….. zł brutto   Słownie: ……………………………………..   ……………………………………..

1. Oświadczamy, że w cenie naszej oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia.

2. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z treścią przedmiotu zamówienia oraz stanowiącymi jego integralną część załącznikami i nie wnosimy do wymienionych dokumentów zastrzeżeń oraz przyjmujemy warunki w nich zawarte.

3. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas od złożenia oferty do zawarcia umowy.

4. W przypadku przyznania nam realizacji zamówienia, zobowiązujemy się do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego oraz wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do przedmiotu zamówienia.

5. Załącznikami do oferty są n/w dokumenty:

1) ………………………………………………………………………………………….

2) ………………………………………………………………………………………….

3) ………………………………………………………………………………………….

4) ……………………………………………………………………

____________________________________                             ____________________________________

(miejscowość, data)                                                                                     (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 2

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Wykaz wykonanych usług cateringowych – doświadczenie Oferenta

Lp. Nazwa i adres odbiorcy Data wykonania usługi Liczba przygotowanych posiłków
1      
2      
3      

*w tabeli można dodać kolejne wiersze

Na potwierdzenie wskazanego wyżej doświadczenia Oferent jest zobowiązany przedstawić potwierdzone za zgodność dokumenty – np. umowy bądź referencje.

(miejscowość, data)   (podpis osoby uprawnionej do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 3

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Oświadczenie o spełnieniu klauzuli społecznej

Niniejszym  oświadczam, iż

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(nazwa i adres Oferenta)

przy realizacji zamówienia zobowiązuje się̨ do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w wymiarze pełnego etatu min. 1 osobę, która jest:

– bezrobotna w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia
i instytucjach rynku pracy

lub

– młodociana, o której mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego

lub

– niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

lub

– inną, niż̇ wyżej wymienione, o której mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 roku o zatrudnieniu socjalnym (Dz.U. 2016 poz. 1828 ze zm.) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Okres zatrudnienia będzie trwał nieprzerwanie przez okres umowy na świadczenie usługi przygotowywania obiadów dwudaniowych. Zatrudnienie w/w osoby nastąpi w terminie nie dłuższym niż̇ 7 dni od dnia rozpoczęcia realizacji zamówienia. Na żądanie Zamawiającego zobowiązuję̨ się̨ niezwłocznie udokumentować́ fakt zatrudnienia osoby, o której mowa wyżej.

Zobowiązuję̨ się̨ do poddania się̨ kontroli Zamawiającego, dotyczącej spełnienia przez Oferenta wymagań dotyczących zatrudnienia w/w osoby i udostepnienia mu w tym celu niezbędnej dokumentacji pracowniczej lub innej, potwierdzającej spełnianie wymagań́ w zakresie realizacji klauzuli społecznej.

____________________________________                             ____________________________________

(miejscowość, data)                                                                                     (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 4

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Oświadczenie o zatrudnieniu dietetyka

Niniejszym  oświadczam, iż

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(nazwa i adres Oferenta)

posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do wykonania działalności lub czynności określonej
w przedmiocie zamówienia (jeśli przepisy prawne nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień) i w pracy tej korzysta z usług dietetyka. W załączeniu przekazuję potwierdzone za zgodność dokumenty stanowiące podstawę zatrudnienia na tym stanowisku oraz dokumenty potwierdzające stosowne wykształcenie.

____________________________________                             ____________________________________

(miejscowość, data)                                                                                     (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 5

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Oświadczenie o wymaganych uprawnieniach i działaniach Oferenta

Niniejszym oświadczam, iż

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(nazwa i adres Oferenta)

  1. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie objętym zamówieniem na dowód dołączony zostaje aktualny (nie późniejszy niż 3 miesiące od daty złożenia oferty) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;
  2. posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do wykonania działalności lub czynności określonej w przedmiocie zamówienia (jeśli przepisy prawne nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień);
  3. posiada decyzję właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu
    i o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowego Inspektora Sanitarnego, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r.
    o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
  4. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
  5. dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia – odpowiednim zapleczem kuchennym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  6. wszystkie osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia (przygotowujące posiłki) będą posiadały aktualne orzeczenie lekarskie, niezbędne przy wykonywaniu czynności polegających na kontakcie z żywnością;
  7. prowadząc swoją działalność gospodarczą korzysta i w trakcie realizacji zamówienia będzie korzystał z usług lokalnych dostawców surowców;
  8. prowadzi tzw. kuchnię od surowca – nie korzysta z półproduktów
  9. siedziba znajduje się w odległości ……………………………………… km od siedziby Zamawiającego, tj. ul. Piotrkowskiej 41 lok. 2.

____________________________________                             ____________________________________

(miejscowość, data)                                                                                     (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 6

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Oświadczenie o braku powiązań osobowych bądź kapitałowych

Ja niżej podpisany(a)

………………………………………………………………………………………………………………

oświadczam, że Oferent ………………………………………..……………………………….

nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.

Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Oferentem a Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań
w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

b. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych;

c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, a także pozostawanie w takim istniejącym powiązaniu, które faktycznie narusza zasadę konkurencyjności.

___________________________________            __________________________________

(miejscowość, data)                                                              (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 7

_______________________________

(nazwa i adres Oferenta)

Oświadczenie o wymaganych uprawnieniach i działaniach Oferenta

Oświadczenie – Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietna 2016 r. (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łodzi informuje, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków, 90-410 Łódź, ul. Piotrkowska 41 lok. 2.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: biuro@sirp.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą: sądy, ministerstwa, wojewoda, gminy starostwa, PIP, NIK, komornik, policja, organy skarbowe, prokuratura, ośrodki pomocy społecznej.
  5. Dane osobowe przechowywane będą przez okres 10 lat lub w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora.
  6. Podmioty przetwarzania danych posiadają prawo do żądania od administratora dostępu
    do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Podmiot przetwarzania danych ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeśli jego zdaniem, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.
  9. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
(miejscowość, data)   (podpis osoby uprawnionej do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 8

Wzór

UMOWA nr …………………………..

realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX Włączenie społeczne, Działania dla Osi IX.2 Usługi na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, Poddziałanie IX.2.1 Usługi społeczne
i zdrowotne, tytuł projektu „Centrum Usług Społecznych WISIENKA – C.D”

zawarta w dniu …………………….……………. 2020 roku

pomiędzy: Stowarzyszeniem Inicjatywa Rozsądnych Polaków, 90-410 Łódź ul. Piotrkowska

nr 41 lok. 2 reprezentowanym przez prezesa zarządu Panią Józefę Danutę Majdańską

i wiceprezesa zarządu Lecha Królikowskiego, zwanym w dalszej treści umowy “Zamawiającym”,

a

……………………………………………………………………..……………………………………………………………………….

reprezentowanym przez p. ………………………………………………………………… zwanym dalej „Wykonawcą”.

Umowę zawarto z pominięciem zasad i trybu udzielania zamówień publicznych zgodnie

z §1 pkt. 2a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2015 w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej będącego załącznikiem do obwieszczenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 września 2017 r. (poz.1880) zgodnie z wynikiem postępowania o udzielenie zamówienia w drodze publicznego ogłoszenia o zamówieniu

w Bazie konkurencyjności na wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usługi przygotowania obiadów dwudaniowych będących dodatkowym wsparciem rozszerzającym usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania o usługę zapewniającą posiłki dla osób zależnych, niesamodzielnych
i niepełnosprawnych, w Powiecie Łódzkim Wschodnim, będących beneficjentami projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków (jako partnera projektu) pn. Centrum Usług Społecznych „WISIENKA – C.D”

§1

Zamawiający Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków

zleca,

a Wykonawca ………………………………………………………………………………….

zobowiązuje się do realizacji usługi polegającej na przygotowaniu obiadów dwudaniowych dla osób zależnych, niesamodzielnych i niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarze powiatu łódzkiego wschodniego, będących Uczestnikami/czkami projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Inicjatywa Rozsądnych Polaków (jako partnera projektu) pn. Centrum Usług Społecznych „WISIENKA – C.D” w ilości: dla 80 osób x 30 dni w miesiącu x 30 miesięcy,
w terminie od 01 lipca 2020 do 31 grudnia 2022 r. Dzienna liczba obiadów będzie stała.

Minimalna wartość kaloryczna zestawu obiadowego wynosić będzie 850 kcal. Zestaw obiadowy składać się będzie z co najmniej z 2 dań, w tym – z zupy o pojemności nie mniejszej niż 450 ml, kaloryczności 250 kcal oraz drugiego dania – o kaloryczności 600 kcal.

Posiłki muszą być skomponowane w następujących proporcjach: co najmniej 3 razy

w tygodniu obiady mięsne, 1 raz w tygodniu ryba, 1 raz w tygodniu obiady bezmięsne.

Podstawą drugiego dania powinny być potrawy z produktów białkowych np. z mięsa, ryb, podrobów, jaj, sera, lub tzw. potrawa półmięsna złożona z mięsa i warzyw lub produktów mącznych albo bezmięsna uzupełniona produktami białkowymi (serem, jajami). Ziemniaki powinny stanowić oddzielną potrawę i nie mogą zastępować potraw z warzyw.

Posiłki powinny być urozmaicone o temperaturze w granicach 67 – 75 stopni Celsjusza. Dania nie mogą powtarzać się w okresie tygodnia. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami dobrej praktyki higienicznej oraz przestrzegał norm na składniki pokarmowe
i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności.

Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne
w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. Wykonawca będzie podawał do wiadomości Zamawiającego jadłospis na siedem dni naprzód –  uwzględniając przekazane przez Zamawiającego szczególne potrzeby żywieniowe dla niektórych osób wynikłe np. dietę.

Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania obiadu dwudaniowego i wydania go Zamawiającemu w jednorazowych naczyniach ekologicznych najpóźniej do godziny 12, przy czym Zamawiający poinformuje dzień wcześniej Wykonawcę, w jakich godzinach nastąpi odbiór posiłków. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru obiadów własnym transportem.

W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł.

§ 2

Rozliczenia finansowe Zamawiającego z Wykonawcą odbywać się będzie na podstawie wystawionej faktury/rachunku za każdy miesiąc zgodnie z faktycznie przekazaną ilością obiadów i ich ceną jednostkową. Płatność będzie dokonywana z dołu.

§ 3

1. Strony uzgadniają, iż Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie przygotowane i wydane gorące posiłki.

2. Cena za 1 dwudaniowy gorący posiłek wynosi:  ………………….………….. zł brutto (słownie: …………………………..…. złotych, …….………………..…… groszy).

3. Cena określona w ust. 2 jest stała i nie podlega zmianom w okresie obowiązywania umowy.

4. Z tytułu wykonywania umowy Wykonawcy wypłacane będzie wynagrodzenie miesięczne obliczone jako iloczyn ceny jednego posiłku oraz ilości faktycznie wydanych posiłków w danym miesiącu kalendarzowym.

5. Podstawę zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy stanowi faktura/rachunek wystawiona przez Wykonawcę niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego płatności dotyczy, z tym że wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy za miesiąc grudzień płatne będzie na podstawie faktury doręczonej do końca grudnia.

6. Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania należności na rzecz Wykonawcy w terminie do 7 dni od daty otrzymania faktury/rachunku.

7.Wynagrodzenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

§ 4

1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu niniejszej umowy zapłaci on Zamawiającemu karę w wysokości 100% wynagrodzenia Wykonawcy jakie przysługiwałoby za realizację zamówienia w danym dniu.

2. W przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego lub odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – kara umowna zostanie ustalona w wysokości stanowiącej iloczyn: 10% wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 2 x liczba obiadów dwudaniowych x liczba dni niezbędnych do wyłonienia nowego Wykonawcy.

3. W przypadku naliczenia kar umownych, o których mowa w ust. 1 pkt. 1 Zamawiający zastrzega sobie prawo do ich potrącenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę.

4. Kara umowna nie wyłącza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

§ 5

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej opisanych sytuacji:

  • w przypadku upadłości lub likwidacji Wykonawcy, lub innej sytuacji, w której zobowiązanie Wykonawcy przejmuje inny podmiot lub następca prawny;
  • w przypadku zmiany danych adresowych stron umowy;
  • w przypadku zmiany obowiązującego prawa w zakresie wykonywania przedmiotu umowy, mającego wpływ na zmianę cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę;
  • w przypadku innych okoliczności i zmian nieistotnych, o której wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postepowania nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o niniejsze zamówienie czy też na wynik postępowania.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.

§ 6

1. Wykonawca nie może powierzyć wykonania niniejszej umowy osobom trzecim bez pisemnej zgody Zamawiającego.

§ 7

1. Poza przypadkami określonymi w Kodeksie cywilnym Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień umowy, w szczególności §1, §2, §3 §4 i §8 umowy.

2. Integralną częścią umowy jest oferta Wykonawcy złożona w toku postępowania
o zamówienie publiczne wraz z dokumentacją.

§ 8

1. Umowa niniejsza zostaje zawarta na czas określony od dnia 01 lipca 2020 r. do dnia

 31 grudnia 2022 r.

§ 9

1. Strony uzgadniają, że wszelką korespondencję między nimi związaną z zawartą umową kierować będą na adresy wskazane w preambule niniejszej umowy. Każda ze stron zobowiązana jest powiadomić niezwłocznie drugą stronę na piśmie o zmianie adresu do korespondencji pod rygorem uznania za prawidłowo doręczoną korespondencję wysłaną na ostatnio znany adres i zwróconą do nadawcy z adnotacją „nie podjęto w terminie”, „adresat wyprowadził się”, „adresat nie znany” lub każdą inną tego typu adnotacją.

§ 10

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.

§ 11

1. Sprawy sporne strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.

§ 12

1. Umowa jest sporządzona w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, każdy na prawach oryginału, z których dwa otrzymuje Zamawiający, a jeden Wykonawca.

_________________________                                            __________________________

Zamawiający                                                                         Wykonawca

Akceptuję projekt umowy: